A 2013-2014-es tanévtől a mozgóképek készítése mellett nagyobb figyelmet szentelünk az állóképeknek is.
A művészetek ezen ága a mai világban mindenki számára könnyen hozzáférhető, hisz ma már mindenki okos telefonnal jár, így bizony a Mi gyermekeink is egyre inkább hozzáférnek a fotókészítés ezen eszközéhez. Kérdem én, akkor miért ne tanítsuk meg Őket arra, hogyan kezeljék ezen eszközt.
Az értelmileg akadályozott fiatalok is meglátják, hogy mitől is szép a mi világunk, mire érdemes odafigyelni. Megértik, hogy a fény azért is hasznos, mert általa lesz még szebb a világunk. Ha nincs fény, nem látunk. Ha sok a fény, nem látunk. De a kettő állapot között rengeteg állomás létezik, mellyel lehet, sőt kell is játszani. Ha a fényt megismerjük, s meglátjuk a szépet, máris meg tudjuk örökíteni a világunkat, azaz tudunk fényképeket készíteni.
Elképzelésünket mi sem bizonyítja jobban, mint a gyermekek arca, miközben a fényképezőgép mögött állnak. Mint a fullon lévő memóriakártyák, mert Média Szakkörre meg kell mutatni, mi minden szépet láttunk és rögzítettünk egy hét leforgása alatt. S végül bizonyítékok az elkészült pályázati munkák, melyek sikert hoznak diákjainknak.
Képeket értelmileg akadályozott diákok készítették fotópályázatokra, a képek utólagos szerkesztését közösen végeztük.
(Barbi)
Kommentek